Slipperential - Como funciona?

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Slipperential - Como funciona?

Mensagempor Gondo » 27 Jul 2010, 00:31

A galera usa bastante este diff lá fora.

Pelo que entendi, trata-se de um sistema de embreagem com o diff, deixando o carro com uma tocada mais suave.

Alguem sabe como funciona a mecanica? Já usaram?

Por fv postem suas impressoes....

Rodrigo




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Re: Slipperential - Como funciona?

Mensagempor Gondo » 27 Jul 2010, 00:36





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Re: Slipperential - Como funciona?

Mensagempor Gondo » 27 Jul 2010, 01:06

 Are you ready to transform your brushless buggy or truggy to the next level of drivability, durability and tuning ability? Wait no more -the RC-Monster  Slipperential ™ 1/8 center slipper diff(Patent Pending) is ready to take you there!

 What is a Slipperential™ you say? It is just what it sounds like - a 1/8 center differential with an integrated slipper clutch .

If you’re a serious racer, or simply wish to decrease your chances of motor failure and improve the overall drivability of your electric 1/8 vehicle, then consider putting the Slipperential™ at the top of your  "must have" list of upgrades.

The unit is a "drop in" upgrade for Mugen, Losi, aí, XRay and similarly sized diff compartments on buggies and truggies. The aforementioned diffs are among the smallest on the market today, so the Slipperential™ can be shimmed into larger openings on many other vehicles.

Includes - instruction sheet  and all parts required to build one complete Slipperential™  1/8 center slipper diff(including our new super hard diff outdrives). User will need 8mm inside diameter bearings specific to their application(8x16x5 most common), as well as silicone diff fluid of choice, to complete assembly.

Options -

Hardened steel endcaps offer superior wear resistance and are recommended for high side loaded applications(Losi 8 front, for instance). 7075 hard anodized aluminum endcaps(original option) are half the weight of the steel version and are recommended for applications without high diff angles. Hardened steel 46t Mod1 spur  gear is standard - Optional spur gears: 58 tooth cnc machined hardened steel mod .8 , 46t cnc machined mod1 hardened steel and 52t cnc machined hardened steel mod1.

 

Please visit our forums for the latest Slipperential™ discussion and application information:

 http://rc-monster.com/forum/forumdisplay.php?f=45

Special thanks to Design Engineer Paul Cadima for making this project possible.

 




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Re: Slipperential - Como funciona?

Mensagempor Isao_TKR » 27 Jul 2010, 01:07

Esse diff é para ser utilizado em buggies 1/8 elétricos porque o motor elétrico entrega o torque de maneira mais acentuada do que o nitro. Dessa forma não mói o carro (principalmente se acelerar depois de um salto) e muda a curva de aceleração sem mexer no perfil do ESC. É o que eu lembro de ter visto a respeito.


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Re: Slipperential - Como funciona?

Mensagempor Gondo » 27 Jul 2010, 01:10

Conforme postei, tbem entendi isso mas como funciona a mecanica?




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Re: Slipperential - Como funciona?

Mensagempor Isao_TKR » 27 Jul 2010, 01:12

Imagino que seja como uma embreagem de nitro; a força centrífuga aplicada no eixo expande as sapatas de contato e trava o diff.


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Re: Slipperential - Como funciona?

Mensagempor nbrancalhaojr » 27 Jul 2010, 10:01

Pela foto do link parece que a coroa gira sobre a carcaça. Assim, se der muito torque, a coroa gira e o resto do diff fica parado. Gostei da idéia.

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